emeliiegothberg

Alla inlägg under juli 2010

Av Emeliie - 29 juli 2010 12:49

Lördag: 
Åkte med Tjommen, Tobias, Tomas och Pez till Ohlsmässan :)) Det var riktigt kul utöver att det regnade satan i backen !!! Lite tråkigt, vi blev rätt blöta när vi sprang mellan "dansgolv, öltält, dansgolv, korvkiosk och dansgolv" Hiiihii !! :)) Var hemma vid halv 4 - 4 den natten :))


Söndag:

Idag vaknade man seeent efter gårdagen, men det var bara sköönt :)) Blev till att åka hem till Annelie på eftermiddagen.. Vi satt å pratade lite och så kollade vi på två filmer :)) Först "Djurkyrkogården", lite läskig faktist, men ändå rätt bra :)) sen kollade på en rolig komedi film åxå, men den vet jag inte var den hette, haha !! Det var iafl åxå väldigt braa :)) Blev lite sent den kvällen åxå, var hemma vid halv 1 kanske, inte jätte sent, men inte tidigt heller :))

    


Måndag:

Idag blev det till att åka in till Kalmar med mormor vid 1 tiden.. Vi åkte till Moster och åt lite mat, vid halv 3 gick jag till Sofia å lämnade mina grejer (skulle sova där), sen vid 4 tiden gick Sofia och jag hem till Louise där det var fullt av folk, för Louise fyllde ju 18 år :)) Så då blev det lite kalas... På kvällen åkte vi in och satte oss på Kröges, Jag, Louise, Sofia, Albin, Victor, Alle, Tobias och Martin :)) Mycket trevligt sällskap, hihi :))

      


Tisdag:

Idag kom Tjommen å hämtade miig med motorcyklen vid halv 5 tiden.. Så åkte vi en långrunda, stannade vid mc´donalds och tog en glass, och åkte även hem å träffade både pappa, kusin, Jenna och Mumin :)) Mycket trevligt !!

Var hemma runt 8 tiden, så åkte Tjommen hem å jag åkte till Sandra å kollade på film, även Sanna kom en sund :))

     


Onsdag:

Igår blev det utgång, åkte till Tjommen vid 3 på dagen, sen vi 5 kom Kusin, Jenna och Munin åxå dit :)) Blev lite förfest (inte för min del) men för deras :)) Sen åkte alla dom + fyran i Cadilacen medan jag körde hem med bilen, sen kom dom å hämtade miig :)) Blev en runda till Emmaboda, men där hände ingenting så vi åkte in till Kalmar å satte oss på KM, hihi :)) Även denna kvällen blev sen, var hemma runt 3 tiden :)) Men roligt var det !! 

                     



// Emeliie

Av Emeliie - 25 juli 2010 16:02

Jag behöver tid på miig för att bli riktigt god vän med någon. Det beror på att jag är allvarligt lagd och har svårt att öppna mig för andra. Även om jag kan vara pratsam är jag försiktig med att avslöja något ut mitt privatliv. Oftast klarar jag miig bättre att vissa känslor för mina vänner än för min älskade. I min vänskapskrets hittar man oftast två olika typer av människor. Dels det som är praktiska och jordnära och även dem som är äventyrliga och livliga som kan ge miig glädje.

 

När jag får förtroende för någon vågar jag sänka den skyddsmuren, som jag har runt miig som en sköld, och släppa ut värmen. Som vän är det svårt att hitta någon som är mer lojal och hängiven än miig själv. Jag har faktiskt ett varmt hjärta och vill hjälpa där jag kan. Det finns kanske inte någon som är så bra att ha när du är i knipa, vem vet. Kanske har jag en otrolig förmåga att sätta miig in i andras situationer. Förhoppningsvis har vännerna upptäckt detta och vågar vända siig till miig. Jag blir glad av att känna miig berörd. Det är en utmaning för miig att skapa ordning, även om jag kan få en ”besserwisserattityd” i sånna situationer.

 

Jag har både manliga och kvinnliga vänner, men det är bara några få som är riktigt nära vänner. Precis som i kärleken är jag kräsen när jag väljer mina vänner. Jag undviker gärna folk som är lättsinniga och ytliga eftersom att jag själv är väldigt allvarlig. En vän ska leva upp till mina högsta krav, vilket inte är lätt, och därför blir jag ofta besviken i vänskapsrelationer.

 

Jag tar livet på så stort allvar och tänker hela tiden på hur andra ska uppfatta miig. Mina vänner är ofta mäktiga och framgångsrika, men det är få som kan känna siig riktigt avslappnande i mitt sällskap. Någonstans känner det nog att jag inte helt fullt litar på dem. En svaghet hos miig är att jag litar till hundra procent till min intelligens för att bedöma människor, och missar då viktig information. Många gånger litar jag därför på fel människor vid fel tillfälle.

 

Livet utvecklas åt olika håll och det gör även vänskapsförhållanden, vilket jag har som en tendens att byta ut mina vänner allteftersom jag själv förändras. Jag försöker alltid göra det på ett bra sätt så att ingen ska behöva bli sårad. Jag borde tänka lite mer på att vänner inte ska väljas med huvudet. En verklig vän är någon man kan öppna sitt hjärta för, som man kan be om hjälp, som man kan få stöd av. Den tanken är något för miig att smälta !!

 

Kanske är det just här det stora problemet ligger, att jag inte vågar lita på andra människor. Även gentemot vännerna är jag på min ”vakt”, som om det skulle kunna svika miig när som helst.

 

Om jag verkligen blir sviken av en vän, blir jag både arg och sårad. Jag kanske inte visar det just i det ögonblicket (jag är ju faktiskt en mästare på att dölja mina känslor) men förr eller senare kommer det fram. I mina värsta perioder kan jag misstänka alla för ”bedrägeri”, då måste tyvärr vännerna, om dem vill, gång på gång bevisa att det är värda mitt sällskap.


// Emeliie

Av Emeliie - 23 juli 2010 19:27

Idag är man dubbelt så trött som igår.. Var ju på Casablanca med Annelie och Sandra, det var kul, men jag var nog alldeles för trött för att vara där egentligen.. Var hemma vid halv 3 hos Annelie, då tog vi nått att äta sen blev det sängen pladask.. Å vaknade inte förrens vid 12 idag :))


Åkte hem runt 1 tiden, sen dess har jag suttit hemma å glott, kört in lite ved åt mamma (även om man är trött måste man ju göra lite vettiga saker).. Nu sitter jag här å är skiiiit hungrig, väntar på att Michael ska komma så jag kan hämta honom i Emmaboda, sen hem å äta grillad kyklingfilé med potatis och rotfrukter :)) Sen har jag ingen aning om vad som händer resten av kvällen, kanske kolla på film?? Har ju laddat hem massa nya, hihi !! :))


  


// Emeliie

Av Emeliie - 22 juli 2010 19:27

Utgång i går dåå med Emmelie i Kalmar... Men det blev inte bara vi, även Tjommen, Emil och Tobias hängde med, hihi :)) Vid 8-9 tiden någongång kom Tjommen å dom och hämtade oss så åkte vi in till Kalmar... Stället vi fastnade för blev Vallen, å det var en riktigt rolig kväll... Mycket prat, skratt, dans och givetvis dricka :))


       


Idag vid 11 kom mamma å hämade miig å Emmelie så åkte vi över till Öland och solade och badade i nästan 4 timmar, det var riktigt sköööönt :)) Bada är såå sköönt, hihi !! Spec när det är varmt i vattnet med, som det var idag :))


  


Nu sitter jag hemma å ska snart duscha sen blir det till att åka till Annelie och sen vidare till Cassablanca och möta Sandra, ännu en utgång ikväll... Huuua vad trött jag ärr, men hallååå, man måste ju leva livet :))



OBS; Måste ju säga att jag nu äntligen har köpt en Iphone, hihi :)) Här är en glad Emeliie med hennes nya telefon...


  


// Emeliie

Av Emeliie - 20 juli 2010 12:55

Då var "semetercampingen" med mina fina vänner avklarad.. Jag har skit kul även om vädret inte var på topp, vi gjorde iafl det bästa av situationen..


Fredag: Jag sov hos Annelie från Torsdagen till fredagen eftersom att vi var ute på puben i Torsdagskväll med Sandra, Anna, Nicklas, Simon och sen var det en till som jag inte kom ihåg namnet på, hihi !!! 


Vid 2 tiden åkte jag och Annelie hem till Anna och snackade lite medan vi väntade på att Sanna skulle bli klar.. När vi kom var Sandra redan hos Anna :)) Runt 3 tiden körde vi å hämtade Sanna, herre gud, det var knappt så vi fick plats i bilen... Såååå mycket packning vi hade, men vi hade rätt kul åt det :))

Vi var framme i Karlskrona vid 4 tiden ungefär, då vi checkade in och byggde ihop tältet... Det gick rätt bra måste jag säga :)) Därefter tog vi bilen till Maxi och handlade allt vi skulle ha under helgen.. Det var rätt kul, ni kan ju bara tänka er "4 blondiner och en brunett" kan det bli bättre?? haha xD

På kvällen var det Karaoke kväll på campning, så vi gick dit och tog var sin drink, mycket god!! Till och med jag gick upp och sjöng en låt "Jag vill vara din Margareta", är lite stolt, för jag var rätt nervös.. :))


        


Lördag: Vaknade redan vid 7 på morgonen av att det SPÖREGNADE och blixtrade hur mycket som helst... Å jag som är jätte rädd för åska låg och höll sanna i handen.. Hmm, det var inte lika kul... Vi fick sätta oss i bilen för att det var sånt ovänder, fast vi satt itne där sååå jätte länge, typ 50 min kanske...

Vid typ 10-11 tiden så slutade det att regna, å vi åkte in till stan och shoppade lite :)) det var riktigt mysigt... Var tillbaka vid typ 2 tiden igen, då åt vi "billys pan pizza", Haha !! sen vid 4 tiden då kom mamma och Peter på besök, dem hade med siig mycket god fika och godis :)) Hihi !!

Vid 5-6 tiden började det regna och åska lite igen, vi spelade lite kort och Annelie, Anna och Sandra badade :)) Det blev en rätt sen kväll men spel, snack och SKIT god grillad mat, MUMS :))


     

     



Söndag: Gick upp vid 9 och började packa ihop alla våra saker, riva tältet med mer för vi skulle vara utcheckade senast 12.. Vi blev klara vid 11, då åkte vi in till stan och satte oss på en glass-bar, herre jesus, vilken stor glass man fick.. Haha!! Sen begav vi oss hemåt, först till Annelie och lämnade lite saker, sen fortsatte vi in till Nybro... Badade lite och åt på Mc´donalds... Det var åxå riktigt gott, hihi !! Sen blev det till att skjutsa hem Anna och Sandra... Annelie och jag följde med Sanna hem typ en timme, sen åkte vi åxå hem till Annelie och ladda över lite bilder innan mamma kom och hämtade miig vid halv 7 hos Annelie...


     


Har varit en jätte rolig och härligt avslappnande helg med mina fina vänner.. Den tackar jag enormt mycket för och hoppas det kommer fler roliga helger/dagar..


  


// Emeliie 

Av Emeliie - 14 juli 2010 20:12

Uuu vad sköönt, varit på Öland och solat och badat för hela slanten :)) Åkte hemifrån vid halv 10 idag på morgonen och kom hem vid halv 7 :)) Såå nu är man jätte trött, har ont lite över allt, har bränt miig.. Men tänk vad brun och fin jag blir :)) hihi !!


  


Imon blir det till att åka till Annelie vid 10- halv 11 på morgonen, cykla in till Emmaboda och köpa hårfärg och hämta Sanna... Färga mitt hår, bygga upp tält och färga Sandras hår... Eftersom att Sandra och Anna kommer vid halv 1 tiden :))

På kvällen bär det av till "puben" med Annelie och Sandra, AS KALAS KUL !! 


Fredag ÅKER VII, jaaaaaaaaaa!!!!! 

Emeliie, Annelie, Sanna, Sandra och Anna ska CAMPA !! Fredag, lördag och söndag.. Detta har jag verkligen längtat efter å snart är dagen kommen :)) Toppen, tummen upp kul !!! Jag hoppas att vår helg tillsammans blir kanon kul och att vi kan minnas den med glädje :)) Det får blir en "Egen-Tjej-helg".. Tycker om er såå mycket <3


// Emeliie

Av Emeliie - 13 juli 2010 23:01

Jomen, idag har det hänt både mycket roligt och tråkigt *:)) Vi kan ju börja med det tråkiga..


Steg upp vid 6 idag på morgonen för att åka 7 tåget in till Kalmar och jobba.. "Pumpa bollar" Jobbade igår åxå, men nu är jag klar med alla dessa jävla bollarna,... Sååå sköööönt... Å jag har ju tjänat 700 kr på det med :)) Mycket bra !!


Och det som är roligt är att när jag slitade vid halv 12 idag, kom mamma och Sandra och hämtade miig i Kalmar... Sen åkte vi över till Öland och solade och badade till klockan 4.. Då bar det av in till stan för att köpa kort till Annelie som fyller 18 år idag, GRATTIS till henne :)) Där efter åkte vi hem, nytte kläder och lite sånt, sen åkte jag och Sandra till Annelie där det väntade en massa roligt folk... Tex: Sanna och Anna :)) hihi !! Fick mat och fika, mycket gott !!!


Nu sitter jag här hemma och har tråkigt, ska nog snart gå och sova lite, ska nämligen upp vid 9 i mon och åka över till Öland igen och sola och bada med Mamma, Jenny, Fia och Rebecca :))


Natti Natti på er <3

// Emeliie      

Av Emeliie - 11 juli 2010 23:31

Jahaa, dåå var man hemma från Karlskrona igen... "Borta bra med hemma är alltid bäst" :)) Mycket trevlig helg, lite i korthet kankse...


Fredag: Åkte till Karlskrona vid 4, var där runt kvart i 5 då Michael, Robin och Carro hämtade miig... Hände inte såå mycket det kvällen, åkte ut lite på havet till Michaels mamma och pappa, sen åkte vi hem å la oss..


Lördag: Gick upp redan vid 9 och gjorde i ordning allt som skulle med, sen begav i oss ut på havet med båten.. Jag, Michael, Robin, Carro, Tobias och Ida :))  det var en riktigt lyckad dag... Vi åkte ring efter båten (vilket jag aldrig gjort förrut, så det blev första gången) och det var SKIIIT kul :)) Jag fick även testa på att åka vattenskidor, som jag har sönskat väldigt länge... Först åkte Fredde, han kom  inte upp alls, han bara trillade... Sen åkte Robin, å det var likadant för honom, han bara trillade... Sen var det då min tur, jag som aldrig i hela mitt liv har åkt vattenskidor skulle för första gången i mitt liv testa detta... Hmm, för det första visste jag inte hur man gjorde och för det handra skulle jag aldrig klara att hålla balansen (inte ens Fedde eller Robin klarade ju det) Shiiit... Men det var värt ett försök... ÅÅÅÅÅÅ kan ni tänka er, JAG, Emeliie Göthberg, klarade det på FÖSTA försöket, jag åkte hur långt som helst utan att trilla ååå jag är såååååååå imponerad av miig själv,... Det var såå jävla kul, å en sån härlig känsla att bara stå där på vattnet och åka omkring efter en båt, shiiit :) :) :) :) :) Michael var riktigt imponerad och vågade inte själv testa... ( Han var rädd för att inte klarade, en tjej hade ju gjort det )... hahhaha !!!


På kvällen blev det fest hos Josse, vilket var riktigt trevligt.. Mycket härliga människor :)) Vi grillade och drack lite... Vi 12 på natten gick vi ner till havet och badade naken bad, hahah det var åxå väldigt härligt... xD hihi !!


Söndag: Slapp-dag... Jätte trött efter gårdagen, åkte hem vid halv 2 och firade lillsyrran som fyller 9 år idag.... Vid 8 tiden eller nått kom mamma och hämtade miig, sen cyklade jag direkt till loafallet och badade lite med Sanna och Sandra, vilken jävla FLUM-kväll... Sanna är min lilla söööööt, hahahah !! Nu sitter jag hemma, klockan är 20 i 12 och jag ska sova nu.. Ska upp och jobba i mon vid 8, väldigt tråkigt.. Men man får ju pengar :) Natti Natti <3


// Emeliie

Presentation


Lev för dagen och inte för det som varit..

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards