emeliiegothberg

Alla inlägg under september 2010

Av Emeliie - 30 september 2010 19:07


Nu var det dåligt uppdaterat här ja... Vet inte redigt vad jag ska skriva, det finns mycket men behöver ju inte häva ur miig allt ;)


Skolan är som vanligt, börjar bli rätt mycket plugg nu, väldigt tråkigt.. :/ Åå jag HATAR verkligen matte, jävla skit ämne... Har prov i det nästa vecka, å det är inte mycket jag fattar... Hmm !! Men men, som sagt det löser siig alltid även om man har massa omständigheter... Förhoppningsvis iafl :))


I mon blir det skola som vanligt, plus att vi ska testa studentmössor :)) Är super duper glad, såå himla kul ska det bli.. hiihii !! På kvällen hoppas jag på en utgång, är väldigt sugen på det... Å känner att jag behöver hitta på något :))


// Emeliie

Av Emeliie - 27 september 2010 18:04


Saknar diig så jävla mycket, kan du inte komma tillbaka? Du bara lämnade miig, när jag behövde diig som mest !! Shiit :/

Du visste inte, för jag sa inget.. Men ändå?


Ledig idag, fast åkte till praktiken ändå, ville inte sitta hemma å inte göra någonting.. Väldigt dumt att sitta hemma å tycka synd om siig själv.. Bättre att gå ut å röra på siig, t.ex jobba så glömmer man bort allt :)) Mycket bra grejj !!


Även i mon blir det praktik, å för en gångs skulle blir det kul !! Jag längtar faktiskt tills i mon :)) hihi !! Men nu blir det nog snart lite mat (kanske), sen blir det tv/dator och till sist men inte minst sängen..


  

Den bjuuuder jag på, haha !!



// Emeliie

Av Emeliie - 26 september 2010 22:32


Alla har en deppig dag. Hopplösa dagar när man känner sig nere, retlig, ensam och helt färdig. Dagar då man känner sig liten och obetydlig, när allt tycks utom räckhåll. Man saknar resning, bara att komma igång verkar omöjligt.

En deppig dag kan man få för sig att alla är ute efter en. Man är frustrerad och orolig, vilket kan leda till nagelbitarorgier som hux flux kan stegras till prinsesstårteorgie!


En deppig dag känns det som om man flyter omkring i en ocean av bekymmer. När som helst kan man börja gråta utan att ens veta varför. Tillstut känns det som att gå runt i livet utan mål och mening. Man hänger upp sig på så mycket, och man vill skrika: ”Snälla, skjut mig!”


En deppig dag kommer så lätt. Man kanske vaknar och inte känner sig till sin fördel, hittar några nya rynkor, har gått upp i vikt, eller fått en stor finne på näsan. Man kan glömma namnet på den man gillar eller få ett pinsamt foto i tidningen. Man kan bli dumpad, frånskild eller sparkad, göra bort sig offentligt, få ett taskigt smeknamn, eller bara vara risig i håret. Kanske sitter du på nålar på jobbet. Du är ett par nummer för liten, chefen hackar på dig, och alla på kontoret gör dig galen. Du kanske har en blixtrande huvudvärk, eller ont i ryggen, dålig andedräkt, tandvärk, väderspänningar, torra läppar, eller ett elakt nageltrång.


Vad det än är så är det garanterat någon där uppe som inte gillar dig. Åh, vad ska man göra, vad ska man göra? Jo, om du är som folk är mest, gömmer du dig bakom en vag känsla av att allt ordnar sig. Sedan ägnar du resten av livet åt att titta över axeln och vänta på att allt ska gå åt skogen igen. Under tiden blir du bitter och cynisk eller ett patetiskt, gnälligt offer. Tills du blir så deppig att du lägger dig ner och önskar att du bara kunde försvinna eller, ännu värre, bli beroende av Robert Wells. Det är dumt, man är ju bara ung en gång och aldrig gammal två gånger. Vem vet vilka fantastiska saker som väntar runt hörnet? Världen är ju ändå full av märkliga upptäckter, saker som man inte ena kan föreställa sig. Det finns läckra ljuvliga dofter och smaskiga godsaker att dela. Jösses, man kan bli sagolikt rik eller till och med superstjärna. Inte illa, eller hur?

Men vänta, det är inte allt! Man kan stå på händer, lattja, yoga, sjunga karaoke och dansa vilt och galet. Men bäst av allt, det finns romantik. Det vill säga, långa, trånande blickar, kärleksfullt nonsens, gosande, blöta pussar, fler blöta pussar, och ännu fler blöta pussar, ett eller annat kärleksbett, och sen, ja, allt kan hända.


Hur ska man hitta den där härliga dubbelbadskänslan? Det är lätt. Först och främst, sluta att försöka smita från alla bekymmer. Det är dags att ge sanningen i vitögat. Alltså, slappna av. Ta några djupa andetag. Försök meditera. Eller ta en promenad för att rensa huvudet. Sluta klamra dig fast vid all gammal bråte. Försök se saker ut en annan synvinkel. Kanske är det du som har fel. Om det är så, våga be om ursäkt. Om någon annan handlar fel, våga stå upp och säga: ”Det där är inte rätt och jag accepterar det inte!”. Det är okej att vara bestämd. Var stolt över den du är, men kom ihåg att kunna skratta åt dig själv. Det är mycket enklare om du umgås med positiva människor.


Lev som om varje dag var det sista, för en dag så kommer den. Tveka inte att gapa över mycket. Ta lite risker. Håll dig framme och ge järnet. För trots allt är det väl det livet går ut på? Det tycker jag.


// Emeliie

Av Emeliie - 24 september 2010 21:19


Jaaaa, ÄNTLIGEN funkar det... Tack för att du kom Lennie :))

Av Emeliie - 23 september 2010 20:28


Joodåå, igår var det skolfoto i skolan.. jag blev verkligen SKIT snygg, haha !! Usch, jag tycker inte om det redigt ;)

Igår gick vi bara till 1 i skolan, plus att Lollo och jag stannade på EA-tiden å pluggade lite matte till 2 i och för siig.. Därefter åkte vi hem till henne å åt lite mackor å så spelade vi spel, typ monopol Kalmar eller nått hette det... Hahahahah, fy fan vad kul det var, shiiit vad jag skrattade... Fast det var inte lika kul när jag förlorade, haha!

Det bästa var nog när Lollo fick ett kort där det SKULLE stå "slå du mellan 1-3 hanmar du i fängelshålan..." men Lollo läste på sitt sätt "Slå du mellan 1-3 hamnar du i fängelsLÅDAN" hahahah !!!


Runt halv 5 tiden kom hennes mamma hem då tog vi bilen å körde till maxi å handlade tacos :)) Vid 6 å halv 7 kom Sofia och Rebecca, mycket tervligt !! Vi gjorde tacos och åt tillsammans med Lollos mamma.. Å så spelade vi melodifestivel-spelet.. Lollo å jag vann , hahah !! OBS; Sofia är inte såå bra på att sjunga ;)) Hihi !!


När klockan började närma siig 9 halv 10 drog vi in till Kalmar å satte oss på km.. Vi tog varsin drink, eller inte bara en utan 2 st och 1 tequila ;)) Mycket gott !! Vid 11 kom Johanna och Fanny, å jag tror inte jag har skrattat så mycket på skiiit länge,,, Man kunde inte sluta skratta åt Fanny, hon var så jävla rolig å så himlans full, hahha !!!! Å Johanna var lika goo som vanligt :)) Vi åkte hem runt 12 tiden tror jag !! :))


  

Förra årets bild, innan skolfotot..


Idag har jag inte gjort allt för mycket, varit i skolan till 3.. Sen blev det tåget till Nybro för att gå på Sång lektionen, mycket kul !!! Vid 5 kom AL och hämtade miig, hon hade köp Mc´donalds till miig :)) Hihi !!" Hon körde hem miig, jag bytte om å lite sen vid 5 över 6 kom Frida och hämtade miig så körde vi till träningen... Nu har jag precis duschat å känner miig jätte rent, såååå skööönt :)) Snart blir det lite prat med mamma i telefon, hon jobbar, sen blir det nog sängen.. Tjing!


   

// Emeliie 

Av Emeliie - 20 september 2010 18:49


Jag älskar er   

// Emeliie

Ont

Av Emeliie - 19 september 2010 19:48


Fuck me, fuck me !!


Jahaa, jag har skit ont i "bak-låret" det är snart så jag börjar lipa fan !! Har precis spelat match i Kalmar, å det blev ju inte bättre i låret precis, njeee tvärt om !! Så nu tjatar AL på miig att jag måste lägga voltaren omslag i natt och 4 nätter framåt..


Helgen har varit upp och ner.. I fredag blev det lite promenad och skit i Emmaboda med tjejerna.. Å sen gick man och la siig vid 12 tiden när man kom hem..


I lördags var det en kanon dag !!! Gick upp vid 1, eller mamma väckte miig då, hihi.. id 2 tiden fick jag sms av Annelie att hon hade kommit hem från gymmet... Jag ringde henne å sa: Nu åker vi till Kalmar !!! :DD Med ett leende på läggarna hänge hon med :)) I Kalmar blev vår första station mode huset, fast jag hittade inget, inte Annelie heller.. Där efter fick vi jävligt bråttom, första skulle vi till Media mark för att kolla tv, men det fanns ingen.. Så på 10 min var vi tvungna att köra till elgiganten innan som stängde å köpa min tv som jag skulle ha.. Men nehe, när vi väl kom dit så fanns inte den tv, JÄVLA SKIT !!! Då fanns det bara Siba kvar, men dom hade redan stängt så jag fick ingen tv.. ska köpa den på måndag istället :)) Efter mycket stress körde vi till Ikea och tog det LUGNT !! Annelie köpte 3 st fotpallar till hennes fåtöljer.. Jag köpte en stor ny tv-bänk och 4 st hyllor som ska hängas på väggen !! STOLT...


När vi var färdiga i Kalmar med alls handlande tog vi andra stoppet vid mc´donals och käkade, mycket gott... Sen begav vi oss hemåt... Hos miig väntade en riktigt smarrig varm smörgårstårta som vi inte kunde motstå även om vi var skiiit mätta... hahah !!! Sen blev det hem till Annelie, möblerade lite i hennes lilla hus, haha !! Och så klippte hon miig :)) Vid 10 tiden körde jag hem !! Haft en kanon kul dag med Annelie Olsson <3<3


  


Idag, Söndag, har jag byggt ihop möblerna jag köpte, städat hela rummet och möblerat hela rummet.. Så nu ser det ut som nytt igen :)) Stolt.. vid kvart över 2 kom Frida och hämtade miig, så körde vi till matchen i Kalmar som började halv 5... NU har jag äntligen kommit hem å jag är helt slut.. Ont över allt... SOVA !!!


// Emeliie 

Av Emeliie - 17 september 2010 15:59


Äntligen är internet lagat, så nu kan man sitta och surfa som aldrig förr ;) hihi !!

Hur har då mitt liv varit de senaste dagarna?? Jaa, det var en väldigt bra fråga.. Å väldigt lätt att svara på.. FÖR JÄVLIGT !! Ibland undrar jag vart allt tar vägen, när en dålig sak kommer, ja då kommer allt på en gång !! När man behöver någon som mest så dra den... Livet är verkligen inte lätt !! Tyvärr :/


Om man bara kunde spola tillbaka tiden, då hade allt varit bra nu, å då hade man inte behövt alla bekymmer... När man var lite var allt så bra, det ända som gjorde en ledsen var när man trillade omkull och slog siig, det läskigaste var spökena under sängen och det roligaste var att leka med dockor...

Ingenting är så lätt nu, allt är svårt, man hamnar i jobbiga situationer som man inte redigt vet hur man ska ta siig ur... Usch det är inte kul !!


// Emeliie

Presentation


Lev för dagen och inte för det som varit..

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards